Sevnica: Ob koncu leta za dobro desetino večji turistični obisk

Blagovna znamka First Lady (vir: Grad Sevnica)

V Sevnici si ob koncu leta obetajo za dobro desetino večji turistični obisk kot lani. Nekaj rasti tudi na račun ameriške prve dame Melanie Trump, predvsem pa zaradi pripravljenosti na turistični obisk z izleti in drugo turistično ponudbo ter s svojimi turističnimi točkami.

V zadnjem letu je moč zaznati krepitev obiska posamičnih gostov in organiziranih izletov, več pa jih v okviru lastne organizacije pripeljejo tudi druge slovenske in tuje agencije. Na srečo so bili v Sevnici na kaj takega pripravljeni.

Ponudba vodenih programov za organizirane skupine (vir: Grad Sevnica)

Krepi se predvsem obisk tujih gostov, ki prihajajo tako iz sosednjih kot oddaljenejših držav, iz ZDA, Rusije, Velike Britanije in od drugod. Prednjačijo enodnevni gosti, ki obisk Sevnice združujejo z obiskom drugih slovenskih turističnih točk in zanimivosti, je še povedala Pernovškova.

Sevničani sicer pri razvoju krajevnega turizma vse več stavijo tudi na izdelke lastne blagovne znamke First Lady oz. Prva dama.

Lani je bilo v občini Sevnica registriranih 5.337 gostov, kar je 300 več kot leto pred tem.

Blagovna znamka First Lady – izdelki narejeni v čast prve dame ZDA

Sevničani sicer pri razvoju krajevnega turizma vse več stavijo tudi na izdelke lastne blagovne znamke First Lady oz. Prva dama.

Blagovna znamka Firs Lady, zajema kolekcijo naslednjih izdelkov: Modro Frankinjo First Lady, ki je skupen pridelek štirih lokalnih vinarjev (Vinska klet Mastnak, Vina Kozinc, Kmetija Kobal in Hiša frankinje Kerin), ki so vanjo združili svoje najboljše modre frankinje, prodaja pa se za 27,90 eur, tradicionalno sevniško salamo, zlato čokolado, jabolčne krhlje v čokoladi, temna čokolada z malinami, čokoladne praline, kozmetične izdelke, lepotilno kremo, ročno izdelane skodelice in zeliščne čaje. Izdelke se lahko kupi na sevniškem gradu ali v turistični agenciji Doživljaj.

Modra frankinja “First Lady” (vir: Grad Sevnica)

Po podatkih sevniške občine je KŠTM izdelal tudi novo grafično podobo in logotip Visit Sevnica oz. Obiščite Sevnico, hkrati pa poskrbel za nabor novih izdelkov domačih proizvajalcev in pridelovalcev, od razglednic, majic, kap in peciva do magnetnih spominkov. V Sevnici med drugim ponujajo tudi torto Melanija, palačinke Melanija, sladico Melanija in pito Melanija.

Uradni turistični znak občine Sevnica (vir: Grad Sevnica)

Poleg omenjenih blagovnih znamk pa se v čast prvi dami trži tudi: predsedniški burger in sladica v piceriji Rondo, torta v slaščičarni Julija, palačinke v Tončkovem domu na Lisci, pita v kavarni Kruhek in posebni copatki, ki so jih izdelali v Kopitarni.

Sevnica je bila do nedavno najbolj znana kot občinsko središče, po uglednih podjetjih, kot so Lisca, Kopitarna in Tanin Sevnica, po vrhunskem salamarstvu, pa tudi čebelarstvu in vinarstvu. Sevnico, katere območje je bilo poseljeno že v prazgodovini, viri z nemškim imenom Liehtenwalde prvič omenjajo leta 1275, trške pravice je dobila leta 1322. Kraj v Posavju s približno 5000 prebivalci je leta 1952 postal mesto in občinsko središče.

»Melania« turizem v Ljubljani

Po poročanju tujih medijev se je rast turizma v Sloveniji v preteklih letih gibala okoli 8 odstotkov, po Trumpovi zmagi pa se je zvišala na 30 odstotkov.

Po poročanju spletnih medijev pa vpliva Melania Trump tudi na turizem v Ljubljani. Na spletni strani Turizem Ljubljana so zaradi zanimanja turistov odločili pripraviti posebno tematsko dvourno vodenje » Po stopinjah prve dame Združenih držav Amerike«. Na ogled se je potrebno predhodno naročiti, cene ogleda pa se vrtijo od 125 eur do 145 eur, odvisno od števila oseb. Obiskovalci imajo na vodenem ogledu možnost spoznati, »v kateri soseski je živela, kje se je šolala in kako je preživljala prosti čas«.

K. J.