Vas spletne trgovine zasledujejo?

(vir: pixabay.com)

Se vam je že kdaj zgodilo, da ste po spletu brskali za izdelkom, ki ste ga želeli kupiti, nato pa so se vam začeli pojavljati oglasi za omenjeni izdelek povsod po spletu? Če se vam je, niste edini.

Gre namreč za to, da številne pomembne spletne strani beležijo podatke o brskanju svojih obiskovalcev, nato pa te podatke prodajajo ali dajo na razpolago drugim podjetjem. Ta jih nato uporabljajo za prirejeno, povsem ciljno oglaševanje.

Tovrstnem zasledovanju se je sicer mogoče do neke mere izogniti. V svojem brskalniku je treba med nastavitvami odkljukati možnost Brez sledenja (angl. Do Not Track). Ta funkcijo, če jo vklopite, pove vsaki strani ter oglaševalcem in drugim ponudnikom vsebine na njej, da ne želite, da sledijo vašemu brskanju. Težava je sicer, da spletna mesta vaših želja niso dolžna upoštevati, bodo pa vsaj tista, ki nekaj dajo na svoje potrošnike, najverjetneje ustavila oglaševanje na vašem računalniku.

Vsaj delna rešitev je tudi, da v brskalniku vklopite možnost zasebne brskanje, ki spletnih stranem prepreči, da bi vam sledila, kljub vsemu pa ne zabriše vseh sledi vašega brskanja.

Ena od možnosti je tudi uporaba brskalnika Tor, ki spletni promet nekajkrat preusmeri okrog sveta in ga šele nato pošlje do in od uporabnika, s čimer mu zagotovi visoko stopnjo varnosti in anonimnosti. Stranski učinek brskanja s Torom je sicer, da na nalaganje spletnih strani čakamo dlje kot pri klasičnih brskalnikih.

M. P.