Proizvajalce avtomobilov po koroni prizadela še vojna v Ukrajini

Slika je simbolična.

V zadnjih dveh letih so se proizvajalci avtomobilov srečali s številnimi težavami v dobavni verigi, ki so bile posledica ukrepov za zajezitev epidemije koronavirusa. Posledično so se avtomobili podražili za od 10 do 15 odstotkov. V začetku letošnjega leta so se z upadom epidemije težave zmanjšale, a je nato nastopila vojna v Ukrajini, ki je odprla nove težave.

 

Proizvajalci avtomobilov so imeli v zadnjih dveh letih težave predvsem z dobavo polprevodnikov. Te težave naj bi bile postopoma odpravljene do poletja oziroma najpozneje konec leta, saj so številni proizvajalci avtomobilov polprevodnike začeli izdelovati sami.

Nove težave proizvajalcem pa trenutno povzroča napad Rusije na Ukrajino. Ruski trg novih avtomobilov sicer ni največji na svetu, ima pomembno vlogo v avtomobilski dobavni verigi.

Rusija namreč izvaža pomembne sestavne dele za avtomobilsko industrijo. Nemčija se na primer zanaša na ruski titan, železo in paladij. Rusija je namreč s 108 milijoni ton železove rude, proizvedene leta 2021, peta največja proizvajalka železove rude na svetu, ki oskrbuje evropske proizvajalce jekla. Ti se zato zdaj soočajo z višjimi cenami in morebitnimi težavami pri pridobivanju železa drugje.

Ruska invazija je vplivala tudi na avtomobilsko industrijo v Ukrajini. Nemški proizvajalci avtomobilov, kot sta BMW in Volkswagen, na primer uporabljajo veliko kabelskih snopov, narejenih v Ukrajini. Poleg tega je Ukrajina tretja največja proizvajalka niklja in aluminija na svetu, dveh zelo dragocenih elementov, ki sta potrebna za sestavne dele baterij električnih vozil. Ukrajina proizvede tudi skoraj 70 odstotkov neonskega plina na svetu, potrebnega za komponente, kot so mikročipi, ki jih že primanjkuje.

Skratka, vojna v Ukrajini je težave proizvajalcev vozil znova poslabšala, kako velike bodo, pa bo odvisno predvsem od tega, kako dolgo bo trajala vojna.

A. M.