“Tudi, če je čakalnica prazna, ne pijemo kave”

Zdravstveni dom Brežice (vir: sl-inzeniring.si)

Zaposleni v Zdravstvenem domu Brežice so v pismu uporabnikom zdravstvenih storitev opozorili na svojo preobremenjenost ter uporabnike pozvali k strpnosti in razumevanju. “Včasih je čakalnica lahko prazna. Kljub temu za zaprtimi vrati ne pijemo kave, ampak opravljamo svoje poslanstvo,” so zapisali.

 

V zadnjem času prihaja do povečanih obremenitev vaših izbranih osebnih zdravnikov in pediatrov, saj dnevno obravnavamo v povprečju med 60 in 70 pacientov, ob bolj obremenjenih dnevih pa tudi več kot 100. To pomeni, da je čas, ki je namenjen posamezniku, na žalost izredno kratek (med 4 in 6,5 minute na pacienta). Poleg pregledov in diagnostike v delovnem času odgovarjamo na elektronska sporočila, telefonske klice, pišemo napotnice, obrazce za potne stroške, medicinsko tehnične pripomočke, opravljamo hišne obiske, posvete s specialisti na sekundarni in terciarni ravni, izpolnjujemo obrazce za invalidske komisije in predloge imenovanem zdravniku,« navajajo.

Kot pojasnjujejo, se sestra ne more oglasiti na prav vsak telefonski klic, »ker morda ravno snema EKG, pobira šive, se pogovarja po telefonu z drugim pacientom, zdravniku asistira pri posegu«. »Tovrstno delo s telefonom v roki ni mogoče. V tem času je lahko čakalnica prazna. In kljub temu za zaprtimi vrati ne pijemo kave, ampak opravljamo svoje poslanstvo,« so zapisali.

Z merjenjem dosegljivosti ambulant splošne oz. družinske medicine so sicer v ZD Brežice ugotovili, da je njihova merjena odzivnost vsaj 90-odstotna, na kar so ponosni. »Čeprav v medijih v zadnjih letih opažamo zgolj in samo negativne objave in komentarje o zdravnikih in zdravstvenih delavcih pa vedite, da se trudimo po najboljših močeh. Tu smo za vas,« so zapisali.

V izogib nevšečnostim in nezadovoljstvo so objavili tudi razpored dela zdravnikov in zobozdravnikov.

Poleg tega je informacije o delu posameznega zdravnika oz. zobozdravnika mogoče dobiti na telefonski centrali, kjer so dosegljivi vsak delovni dan, med 7.00 in 20.00 uro (razen ob petkih od 7.00 do 14.00). Telefonska številka centrale je 07 4991 400.

Naročanje na pregled je možno vsak delovni dan v ordinacijskem času, in sicer po telefonu, pošti, preko e-pošte ali osebno v ambulanti. Ob naročanju se na podlagi presoje zdravstvenega stanja odloča v kolikšnem času bo pacient lahko pregledan. Prednostno so obravnavani pacienti s svežimi, novonastalimi stanji in poškodbami. V primeru razlage izvidov ali pogovora o kroničnih težavah je lahko čakalna doba tudi več dni. Nekatera stanja, ki v nekaj dneh izzvenijo sama (na primer blaga vročina z znaki prehlada), niti ne potrebujejo nujno obiska pri zdravniku, so še pojasnili.

A. M.