Občina Brežice obvešča, da podaljšuje popolno zaporo ceste oz. prepoved prometa za pešce in vse vrste vozil na Prešernovi cesti od priključka za HE Brežice do križišča z regionalno cesto R2 419/1206 – Križaj – Čatež ob Savi do izvedbe sanacije mostu čez Savo in Krko. Obvoz je urejen, udeleženci v prometu pa so naprošeni za obilo strpnosti in upoštevanje cestno prometne signalizacije.
Pričetek obnove železnega mostu čez Savo načrtovan za leto 2018
Železni most v Brežicah, poleg vodovodnega stolpa in gradu eden od simbolov mesta Brežice, potrebuje temeljito obnovo, kar je pokazal podrobni pregled stanja konstrukcije.
Občina Brežice je objavila javno naročilo za izbor izvajalca, na katerega se lahko ponudniki prijavijo do 14. decembra. Dela se bodo predvidoma izvajala do 15. 11. 2019, kar pomeni, da bo zaradi zagotavljanja varnosti popolna zapora mostu v veljavi do nadaljnjega, so sporočili iz Občine Brežice.
Močne poškodbe zaradi korozije
Na začetku so bili menja, da bo za star železni most potrebno le pleskanje in barvanje. Toda stroka je pri podrobnem pregledu ugotovila, da je nosilna konstrukcija zlasti mostu čez Savo povsem zarjavela in ogroža njegovo trdnost in nosilnost.
Pri podrobnem pregledu konstrukcije mostu, ki ga je izvedel Zavod za gradbeništvo Slovenije, je bilo ugotovljeno, da je spodnji del železne konstrukcije močno poškodovan zaradi korozije oz. rjavenja. Korozija je ogrozila njegovo trdnost in nosilnost zato je kakršnokoli prečkanje mosta postalo nevarno.
Dela obnove mosta bodo zajemala predvidoma zamenjavo večino spodnjega dela železne konstrukcije, to je konstrukcije pod voziščem. Namen sanacije mostu je ohranitev obstoječega prometnega režima – enosmernega lokalnega prometa za osebna vozila, kolesarje, motoriste in pešce.
Zaradi zahtevnosti del obnove in ustreznih razmer, izbrani izvajalec bo lahko dela obnove na mostu izvajal le v času najnižjega vodostaja reke Save, med aprilom in septembrom, bo obnova mosta čez Savo trajala dve leti.
Vrednost projekta sanacijo mostu čez Savo
Most čez Krko v dolžini 66,4 m je v nekoliko boljšem stanju, vendar tudi potreben obnove, medtem ko je del mostu med obema rekama potreben le rednih vzdrževalnih del. Vrednost del obnove mostu čez Savo je ocenjena na 900.000 evrov, ki jih bo morala zagotoviti občina.
V 2017 je občina na razpis ministrstva za kulturo prijavila investicijo obnove mosta, vendar ministrstvo projekta ni izbralo. Kljub temu na občini upajo, da bodo na voljo razpisi za sofinanciranje finančno zahtevne investicije obnove mosta. Poleg 900.000 evrov za most čez Savo bo potrebno zagotoviti še dodatnih 450.000 evrov za obnovo mostu čez Krko in za vzdrževalna dela na delu mosta med rekama.
Simbol mesta in občine, ki ima tudi status tehničnega spomenika, je lansko leto beležil 110 let obstoja. Most, ki je bil v času izgradnje tretji najdaljši most na območju Avstro-Ogrske, je skupaj z vmesnim betonskim delom, ki gre po kopnem, dolg okrog 520 metrov.
Tehnični spomenik
Železna mostova čez reki Savo in Krko so zgradili leta 1906 v času Avstro-ogrske države in sta bila za tisti čas izjemen tehnični dosežek ter tako postala simbol najprej mesta Brežice in kasneje še občine. Razglašena sta tudi za tehnični spomenik. Most čez reko Savo je dolg 114,52 metrov in oblikovan v dveh lokih, ki ju na sredini podpira kamniti steber. Most čez reko Krko ima en lok in je nekoliko krajši, dolg je 66,4 metrov. V letih 1991 in 1996 sta oba mostova doživela temeljito prenovo, predvsem vezano na voziščno konstrukcijo, ki pa ni bila dovolj, da bi preprečila nadaljnjo korozijo oz. rjavenje. Slikoviti most je bil prizorišče kar nekaj tujih filmov in serij.
Foto: Občina Brežice