Poslanska skupina Slovenske demokratske stranke zahteva sklic nujne seje Odbora za izobraževanje, znanost in mladino z obravnavo naslednje točke: »Kdaj in kako bomo rešili alarmantno stanje v slovenskem javnem šolstvu?«
“S tem sklicem želimo opozoriti vladno koalicijo, da realno stanje v šolstvu kaže na to, da že bijemo plat zvona,” je na včerajšnji novinarski konferenci povedala Alenka Helbl. Pred dnevi je predsednica Združenja ravnateljev in pomočnikov ravnateljev Slovenije Mojca Mihelič opozorila: »Morda šolniki premalo kričimo, v kako zelo hudi stiski smo. Vsako leto »zastartamo« in potem javnost kar nekako misli, da ni nič posebnega. Naši odločevalci morda tudi ne verjamejo, da je stvar res tako resna.«
“Trenutna vlada je dokazala, da je na tem področju neuspešna, kar se je pokazalo z odhodom Darja Felde in prihodom Vinka Logaja na mesto ministra za izobraževanje. Nekdo od strokovnjakov je dejal, da se ta vlada poigrava z usodo enega najpomembnejših podsistemov te države,” je opozorila Helblova.
Še nedolgo nazaj, zgolj desetletje, se je na eno razpisano delovno mesto učitelja razrednega pouka prijavilo več kot 100 mladih z diplomo, mnogi izmed njih tudi z opravljenim strokovnim izpitom in pripravništvom. Pa danes? Avgusta letos so se številni ravnatelji ukvarjali ne le z obnovitvenimi deli na šolski infrastrukturi, temveč zlasti z iskanjem prepotrebnega kadra. Mediji so poročali, da »manj kot mesec dni pred začetkom novega šolskega leta v Sloveniji primanjkuje približno 4000 učiteljev«.
Kako zelo zgrešeno politiko na področju vzgoje in izobraževanje pelje Vlada Republike Slovenije, kažejo tudi primeri, ko se ministrstvo ukvarja z zadevami, ki so manj pomembne, tišči pa glavo v pesek tam, kjer sistem razpada. Je vprašanje mesnega obroka ali obroka z ali brez svinjine res ena ključnih težav naših vzgojno-izobraževalnih zavodov ali pa smo tudi tu priča škodljivi politični preračunljivosti in populizmu? Medtem osnovne in srednje šole še vedno čakajo na prenovo in racionalizacijo učnih načrtov. Poklicne šole ter obrtniki in gospodarstveniki še vedno čakajo polno delujoč dualni sistem izobraževanja in promocijo deficitarnih poklicev. Vrtci, osnovne šole in občine še vedno čakajo na obljubljeni nov razpis za sofinanciranje investicij v vrtčevsko in šolsko infrastrukturo.
“Apeliramo na pristojne, da je skrajni čas, da jasno in glasno povedo, katere ukrepe bodo zastavili in na kakšen način jih bodo udejanjili. Naš skupni cilj mora biti, da slovenski šolski sistem od danes naprej ne izgubi nobenega zaposlenega več,” je povedala Alenka Helbl.
Zato Poslanska skupina SDS Odboru za izobraževanje, znanost in mladino predlaga, da po končani razpravi sprejme naslednje sklepe, ki zavezujejo pristojni ministrstvi k realizaciji zavez koalicijske pogodbe:
- »Zagotoviti ustrezen strokovno izobražen kader in vzpostaviti učinkovit sistem vseživljenjskega strokovnega usposabljanja za učitelje.«
- »Zagotoviti kakovosten učni proces, v katerem bo imel učitelj manj administrativnih obremenitev.«
- »Nasloviti pomanjkanje kadra z ustreznimi veščinami in znanjem, ki zagotavljajo možnosti za posameznikov poklicni razvoj in upoštevajo prihodnji razvoj posamezne panoge, vključno s poznavanjem pravic zaposlenih v posamezni panogi.«
- »Zaposlenim v vrtcih in šolah bomo zagotovili ustrezne pogoje za delo. Borili se bomo proti trendom prekarizacije, birokratizacije in povečevanja delovnih obremenitev strokovnih delavcev in delavk v vrtcih in šolah.«
- »Zagotoviti pogoje za izboljšanje kakovosti poučevanja, predvsem pridobivanja pedagoških veščin in ustrezno vrednotenje pedagoškega dela.«
- Odbor za izobraževanje, znanost in mladino poziva Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje ter Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije, da čez šest mesecev ustno poročata pristojnemu odboru glede konkretnih ukrepov za rešitev alarmantnega stanja v slovenskem šolskem sistemu.
Vir: SDS