“Na gradu Mokrice pri Brežicah je medijska družba Dnevnik v sodelovanju z GZS Posavsko gospodarsko zbornico iz Krškega včeraj razglasila tretjo letošnjo regijsko gazelo v nizu šestih,” poroča portal Dnevnik.
Zakaj Metalika?
Podjetje Metalika je na gazeljem odru stalo že leta 2009 in predstavlja četrto generacijo podjetnikov v družini. Praded lastnika Igorja Arha je z delavnico začel davnega leta 1902. Ta je tradicijo nadaljeval leta 2002 z odprtjem svojega podjetja. Poiskal je tržno nišo, kjer ne bi bil odvisen od gradbincev in se usmeril v navtiko. Podjetje je danes specializirano za opremljanje notranjih prostorov velikih ladij in jaht, nišna strategija pa mu je prinesla tržni uspeh in rast. Metalika ima lasten razvoj in proizvodnjo, uvajajo industrijo 4.0., ter inovativnost med drugim dokazujejo s produktom Nautilus Sleeping Pods – kapsulami za spanje na ladjah. V rast in razvoj, s katerim podpirajo lokalno dobaviteljsko mrežo, je vpeto znanje vodenja in skrb za nasledstvo Podjetje ima vzpostavljen mehanizem prenosa poslovodenja in lastništva na naslednjo generacijo.
Podjetje je v zadnjih petih letih prodajo povečalo za skoraj 70 odstotkov – v celoti jo ustvari na mednarodnih trgih, od Španije do Rusije. Dodana vrednost je v letu 2023 dosegla 59.677 evrov na zaposlenega – skoraj 40 odstotkov nad povprečjem dejavnosti. Tudi plače v podjetju skoraj za četrtino presegajo povprečno plačo v dejavnosti.
Prvi odziv zmagovalca
Igor Arh, lastnik in prokurist sevniške Metalike, je ob prejemu nagrade povedal: »Priznanja sem zelo vesel, tako zase kot za vso ekipo. Za ta dosežek je namreč zaslužen celoten kolektiv. Imamo pravo vizijo in podporo, zato verjamem, da bomo še kdaj kje zmagali!«
Za naziv gazele dolenjsko-posavske regije 2024 sta se potegovali še podjetji Alva in Soltec
Alva
Moderno inženirsko gradbeno podjetje, specializirano za izvedbo krovsko kleparskih, fasaderskih in ključavničarskih del, v zadnjih letih približno polovico prihodkov ustvari z gradbeno-obrtniškimi projekti, ki jih izvedejo v celoti. Ena od konkurenčnih prednosti je lastna stalna krovsko-kleparska ekipa za izvedbo streh in fasad, kupcem pa pomagajo tudi pri razpisih in pridobivanju sredstev. Proizvodno-skladiščni in poslovni prostori podjetja TEM Čatež, Lidlovo skladišče v Arji vasi, logistični center Kuehne Nagel na Brniku in logistični center Kobal (Zalog) je le nekaj največjih projektov podjetja. V preteklem letu so dosegli 175.082 evrov dodane vrednosti na zaposlenega.
Soltec
Vodilni ponudnik inovativnih rešitev za zunanjo ureditev doma in dinamične ovoje stavb v regiji je specializiran za gibljive fasadne elemente in bioklimatske pergole, ki so postale ključni izdelek v njihovi ponudbi in danes predstavljajo 70 odstotkov poslovanja. Portfelj dopolnjujejo izdelki za boljše bivalno udobje na prostem, kot so pametni smetarniki ter luksuzne zunanje kuhinje. S svojim vrhunskim oblikovanjem in trajnostnim pristopom preoblikujejo zunanje prostore v oaze udobja in funkcionalnosti. Preteklo leto so zaključili s 4,902 milijona evrov prihodkov, rast prodaje pa se povečuje v dvomestnih številkah.
Vir: Dnevnik.si