Tik pred božično-novoletnimi prazniki so trgovci pohiteli z različnimi prodajnimi akcijami, o katerih kupce obveščajo preko reklamnih letakov, ki jih ti dobijo v poštne nabiralnike. Pri tem je zanimivo, da nekateri trgovci kupcem v Sloveniji ne zmorejo voščiti veselega božiča, medtem ko jim na primer na Hrvaškem lahko.
Takšna trgovca sta podjetje Lidl in slovenski Mercator. Oba sta v teh dneh kupcem v Sloveniji poslala reklamni letak z božično-novoletnimi akcijami, pri tem pa se izognila temu, da bi kupcem zaželela vesele božične praznike. Lidl je na primer zapisal le “Želimo vam sproščene praznike”, Mercator pa “Želimo vam čarobne praznike”.
Povsem drugače sta isti podjetji ravnali na Hrvaškem. Tam je Lidl na reklamnem letaku kupcem sporočil “Sretan božić” (Srečen božič), Mercator pa “Sretan božić i nova godina” (Srečen božič in novo leto).
Zakaj različni pristopi, ni povsem jasno, je pa jasno, da je na koncu vedno odločitev kupca, h kateremu trgovcu bo raje odšel po nakupih – ali k tistemu, ki spoštuje kupce, ki praznujejo božič, ali k tistemu, ki mu za tovrstne kupce očitno ni mar.
A. M.