Kako prva dama Združenih držav Amerike vpliva na turizem pri nas?

Preverili smo kako se je razvil turizem "prve dame" v Sloveniji in Posavju.

Blagovna znamka First Lady (vir: Grad Sevnica)

Turizem v Ljubljani

Po poročanju spletnih medijev vpliva Melania Trump tudi na turizem v Ljubljani. Na spletni strani Turizem Ljubljana so zaradi zanimanja turistov odločili pripraviti posebno tematsko dvourno vodenje » Po stopinjah prve dame Združenih držav Amerike«. Na ogled se je potrebno predhodno naročiti, cene ogleda pa se vrtijo od 125 eur do 145 eur, odvisno od števila oseb. Obiskovalci imajo na vodenem ogledu možnost spoznati, »v kateri soseski je živela, kje se je šolala in kako je preživljala prosti čas«.

Po poročanju tujih medijev se je rast turizma v Sloveniji v preteklih letih gibala okoli 8 odstotkov, po Trumpovi zmagi pa se je zvišala na 30 odstotkov.

Tudi v spletni trgovini Visit Ljubljana so objavili izlet »Dežela ameriške prve dame – po stopinjah Melanije«. Obiskovalce popeljejo na odkrivanje dežele prve dame ZDA: »od njenih ruralnih začetkov v Sevnici do kozmopolitanske Ljubljane«. V izlet je vključen obisk muzeja na prostem Dežele kozolcev, Sevnice in doline Krke. Izlet je celodneven, cena za odraslo osebo je 89 eur, za otroke pa 44,50 eur.

Kako pa je v Sevnici?

V Sevnico prihajajo svetovni turisti, kjer si ogledajo mesto, kje je živela  in hodila v šolo Melanija. Turiste popeljejo tudi na Sevniški grad in skozi srednjeveški del mesta.

Poudba vodenih programov za organizirane skupine (vir: Grad Sevnica)
Ponudba vodenih programov za organizirane skupine (vir: Grad Sevnica)

Lani je bilo v občini Sevnica registriranih 5.337 gostov, kar je 300 več kot leto pred tem.

V turistični agenciji Doživljaj so pripravili različne programe za promocijo Sevnice. Eden med njimi je tudi »Sevnica, modra prva dama«, kjer nudijo ogled mesta Sevnica (šolo, ki jo je obiskovala Melanija in ogled zanimivih točk …), ogled gradu Sevnica, kosilo na gradu ali turistični kmetiji.

V hrvaškem Globusu je bil na naslovnici 27. januarja 2017 objavljen naslov članka »Ali bo nova dama Amerike postala glavni slovenski zaveznik v sporih z Hrvaško«.

Blagovna znamka First Lady – izdelki narejeni v čast prve dame ZDA

Nastala pa je tudi blagovna znamka Firs Lady, ki zajema kolekcijo naslednjih izdelkov: Modro Frankinjo First Lady, ki je skupen pridelek štirih lokalnih vinarjev (Vinska klet Mastnak, Vina Kozinc, Kmetija Kobal in Hiša frankinje Kerin), ki so vanjo združili svoje najboljše modre frankinje, prodaja pa se za 27,90 eur, tradicionalno sevniško salamo, zlato čokolado, jabolčne krhlje v čokoladi, temna čokolada z malinami, čokoladne praline, kozmetične izdelke, lepotilno kremo, ročno izdelane skodelice in zeliščne čaje. Izdelke se lahko kupi na sevniškem gradu ali v turistični agenciji Doživljaj.

Modra frankinja “First Lady” (vir: Grad Sevnica)

Kulinarična ponudba, v znamenju ameriške prve dame, ki jo lahko najdemo v Sevnici: torta »Melanija«, hamburger »Donald« in vino »Trump«.

Visit Sevnica – novi uradni turistični znak občine Sevnica

Izdelali pa so tudi novo grafično podobo in logotip Visit Sevnica. Pod to znamko se tržijo izdelki domačih proizvajalcev in pridelovalcev: razglednice, majice, kape, spominki, pecivo, magnetni spominki ipd.

Uradni turistični znak Občine Sevnica (vir: Grad Sevnica)

Poleg omenjenih blagovnih znamk pa se v čast prvi dami trži tudi: predsedniški burger in sladica v piceriji Rondo, torta v slaščičarni Julija, palačinke v Tončkovem domu na Lisci (o tem smo že pisali tukaj), pita v kavarni Kruhek in posebni copatki, ki so jih izdelali v Kopitarni.

Kot navaja spletni medij nas britanski časopis Daily Mail opisuje kot: »Slovenija je dežela romantičnih restavracij, odprte kuhinje, odlične hrane in spektakularne narave.«

V časopisih se te dni piše o tem, da sta Melania in papež za promocijo Slovenije naredila več kot STO (Slovenska turistična organizacija) v vsem letu. Na zelenem forumu na Gardu Jable je bilo govora tudi o tem, da sta Melania Trump in papež Frančišek s pogovorom o potici za promocijo slovenskega turizma naredila naredila več kot STO v vsem letu.

N. N.